H πανδημία του κορονωϊού (CoViD-19) επηρέασε την καθημερινότητα μας και διαφοροποίησε κατά πολύ τους τρόπους των κοινωνικών επαφών, τις εκδηλώσεις αλλά και την παροχή υπηρεσιών από διάφορους κλάδους.

Ο Ιατρικός κόσμος τροποποίησε τις πρακτικές του ώστε να συνεχίσει να προσφέρει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, αυξάνοντας τα επίπεδα ασφαλείας για τους ασθενείς αλλά και για του ίδιους τους επαγγελματίες υγείας.

Η Πλαστική Χειρουργική στην Ελλάδα μέσω του επίσημου οργάνου της που είναι η Ελληνική Εταιρεία Πλαστικής, Επανορθωτικής & Αισθητικής Χειρουργικής (ΕΕΠΕΑΧ) ήταν πρωτοπόρος στην έκδοση οδηγιών προς τα μέλη της για την όσο το δυνατόν

καλύτερη παροχή υπηρεσιών προς τους ασθενείς μας.

Ο κορωνοϊός συνεχίζει να βρίσκεται μαζί μας και θα βρίσκεται για αρκετό χρονικό διάστημα ακόμη, ευελπιστώντας να μπορέσουμε να τον καταπολεμήσουμε με την δημιουργία κατάλληλου και ασφαλούς εμβολίου ή/και αποτελεσματικής θεραπείας.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο και ακολουθώντας τον κανόνα ΧΑΜ (Χέρια – Αποστάσεις – Μάσκα) η ανθρωπότητα προσπαθεί να συνεχίσει την καθημερινότητα της, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψιν τις συνέπειες της ασθένειας αυτής ως μία παράμετρο αλλά και την ανάγκη για επανεκκίνηση της ζωής, συνυπολογίζοντας την ανάγκη για ψυχολογική ισορροπία αλλά και επαγγελματική σταθερότητα.

Οι ασθενείς μας λοιπόν αναρωτιούνται:

  • Είναι ασφαλές να επισκεφτώ ένα ιατρείο Πλαστικής Χειρουργικής ώστε να ενημερωθώ για ένα ζήτημα που με απασχολεί;
  • Μπορώ να ξεκινήσω ή να συνεχίσω θεραπείες που πραγματοποιούνται σε επίπεδο ιατρείου;
  • Μπορώ να κάνω μια επέμβαση που θα χρειαστεί να πραγματοποιηθεί σε μια κλινική;

Οι επισκέψεις στα ιατρεία Πλαστικής Χειρουργικής πραγματοποιούνται κατόπιν προγραμματισμένων ραντεβού. Όλοι στον χώρο του ιατρείου φορούν μάσκα και ο ασθενής θα πρέπει να μην προσέρχεται σε περίπτωση που έχει πυρετό ή άλλα σχετικά συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού συστήματος (βήχας κτλ). Οι συνοδοί θα πρέπει να περιοριστούν στις περιπτώσεις που είναι απολύτως απαραίτητοι. Οι χώροι εξέτασης και αναμονής θα πρέπει να απολυμαίνονται και να αερίζονται καθώς επίσης να υπάρχει χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού. Υπό αυτές τις συνθήκες, ο ασθενής μπορεί να επισκεφθεί τον Πλαστικό Χειρουργό του και να ενημερωθεί για το ζήτημα που τον ενδιαφέρει. Τέλος, διάφορες πλατφόρμες επικοινωνίας των social media μπορούν να χρησιμοποιηθούν, όποτε αυτό κριθεί απαραίτητο. Καμμία βέβαια εξ΄αποστάσεως επικοινωνία δεν μπορεί να υποκαταστήσει επαρκώς την άμεση επαφή ιατρού – ασθενούς.

Έχοντας υπόψη τα παραπάνω, στο ιατρείο του Πλαστικού Χειρουργού σας, μπορείτε να συνεχίσετε θεραπείες που έχετε ξεκινήσει αλλά και να προβείτε σε θεραπείες που σκέφτεστε να κάνετε για πρώτη φορά.

Στις περιπτώσεις εκείνες που θα χρειαστεί η επέμβαση σας να γίνει σε κάποια κλινική, μπορείτε να την πραγματοποιήσετε γνωρίζοντας ότι προηγουμένως θα πρέπει να υποβληθείτε σε εξέταση για τον κορωνοϊό. Υπάρχουν αυστηρές οδηγίες από τον ΕΟΔΥ που οι κλινικές είναι υποχρεωμένες να ακολουθούν και αυτό τηρείται από τη συντριπτική πλειοψηφία.

Οι οδηγίες μεταβάλλονται ανάλογα με την πορεία του κορωνοϊού στον πληθυσμό. Σε κάθε περίπτωση, για τα ζητήματα που σας απασχολούν μιλήστε με τον Πλαστικό Χειρουργό της επιλογής σας και εκείνος θα σας κατευθύνει ώστε με την κατάλληλη προετοιμασία και συμβουλές, να προχωρήσετε μαζί.

Τέλος, σας προτρέπουμε, για τη δική σας ασφάλεια, ο Πλαστικός Χειρουργός σας να είναι μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Πλαστικής, Επανορθωτικής & Αισθητικής Χειρουργικής ( https://hespras.gr/el/members ). Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζετε ότι ο Πλαστικός Χειρουργός σας έχει νόμιμο τίτλο στην Ελλάδα και φυσικά είναι Πλαστικός Χειρουργός και όχι δυστυχώς κάποιος που συστήνεται ως Πλαστικός Χειρουργός.